sobota 14. marca 2015

TBT

Ospravedlňujem sa za dlhodobú neprítomnosť, no nejako som sa dostala do jedného kola. To viete, škola, basket, modeling, beh, crossfit a zas... Ako prvú zastávku na ceste do posledných troch mesiacov bude asi Spartan race. Pôvodne som vám chcela predstaviť Sparťana v osobitnom článku, n nakoniec som sa rozhodla takto. Pre tých, ktorí nevedia vôbec o čo sa jedná, Spartan race je najlepší prekážkový beh na svete, pozostávajúci z viacerych kategórií, založený bývalým vojakom, Angličanom Joe De Senom. Osobne som za zúčastnila zatiaľ na 2 pretekoch najľahšej (5-7 km) kategórie, no tento rok by som rada pokorila ešte ďalšie 3 kategórie a to 13, 22 a (dúfam) aj 42 km. Tento rok sa prvýkrát na svete uskutočnila zimná verzia Spartan race a to práve na Slovensku a ja som mohla byť súčasťou!! 7, 34 km, 18 prekážok, 600 m prevýšenie a plno snehu. Tak taký bol Sparťan v Jasnej. Nevedela som, čo od neho mám čakať, veď predtým som absolvovala len jeden letný Spartan a ani samotní organizátori nevedeli ako to celé dopadne. A NEprekvapivo, dopadlo to skvele! :) Párkrát som dostala otázku čo na Spartan race vidím alebo prečo to robím. Neviem to tak ľahko vysvetliť. Keď tam prídete, hneď vás obklopí úžasná atosféra, v bruchu cítite motýliky, počujete hlasné skandovanie od ďalších Sparťanov a pridávate sa k nim: AROO, AROO, AROO! Posledné minúty pred štartom ešte viac znervozniete, skackáte na mieste, poslednýkrát si ponaťahujete svaly a už odratávate časomieru. A potom to začne: vidíte ako sa valí dym z dymovnice a ľudia pred vami sa pomaly rozbiehajú. A už je to tu. Strach opadá, vystrieda ho nadšenie a súťaživosť. Bežíte, smejete sa a sem tam prehodíte pár slov s ostatnými bežcami, povymieňate si uštipačné narážky, pomôžete slabším a príjmate pomoc od lepších. Získate nových známych a dokážete sebe aj iným, že je vo vás viac ako ste si mysleli. A nakoniec počujete ako vám ten obyčajný kov, pre vás už teraz tá vzácna medaila cinká na krku a konečne si môžete odýchnuť. To je to, čo ma na tom tak baví. To k čomu sa stále chcem vraciať. A bolesť? Tá je v tej eufórii zanedbateľná. Nakoniec, YOU' LL KNOW AT THE FINISH LINE!
                             vľavo hore: Peter Žiška a moja maličkosť, vľavo dole: náš hviezdny tím,
                                                          vpravo dole: Joe De Sena a ja
Na záver, Spartan race z môjho pohľadu 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára